Tuesday, August 19, 2014

Iman Dental Care, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi


Iman Dental Care, Seksyen 7, Bangi. Tingkat 1, sebelah CK Rahim.

Ha, dekat sini la aku cabut gigi hari ni. Unexpected. Aku sakit mulut, rasa dah luka belah kanan bawah. Macam la berani nak jumpa dentist, tapi dah sakit, aku redah jelah. Sebelum sakit lagi teruk, baik aku pergi kan. So, pagi aku call, dapat appointment kul 12 noon. 1150am aku da sampai. 

Ni signboard kat bawah. Naik je tangga, jumpa ni

Macam spa kan.. Pusing je kanan sikit

Attending Dr., Dr. Mazlina. Lemah lembut je orangnya. Cantik, tinggi. Kebetulan anak dia anak murid Kak Meme. Nama kedai dia letak nama anak dia. Sweet kan.

Masuk dalam, ada meja receptionist, comel je. 

Aku syak Dr. ni suka warna hijau. Hehehe..kat sebelah kanan gambar ni, treatment room. Ada dua, aku kena masuk bilik no. 2 tadi. Kalau belah kanan view dia macam kat bawah ni.

Yang nampak pintu tu surau, pastu yang nampak sikit tu staff room. Masa ni ada satu makcik ni, baru lepas treatment agaknya. Berdarah-darah mulut. Aku syak dia tak gigit kapas tu kuat2. 

Seriau betul masa lepas Dr. check cakap nak kena tampal dengan cabut. Tampal tu aku takut ngilu. Yang cabut tu alahai, gigi hidup ni yang nak dicabut. Ni sebab gigi aku dah tak cukup ruang, so gigi bongsu xda tempat dah. Dia keluar, tapi senget ke tepi. Sebab tu aku sakit. Jadinya, Dr. Letak anaesthetic bagi kebas. Sementara tunggu nak kebas, Dr. tampal dulu. Surprisingly, tak ngilu . Maybe sebab anaesthetic tu dah kick off kan. So, ni la gigi yang Dr. buang. Masa Dr. nak cabut, memang rasa a bit pressure there. Tapi sekejap je dia buat dah siap. Sama macam tampal, takda rasa sakit. Terel betul Dr. ni. Oh, masa nak treatment Dr. bagi pakai spec mata hitam, tak nak bagi silau dengan headphone, tak nak bagi dengar macam-macam. Ada pakai apron kecik jugak.


So, total bil RM227, RM120 untuk cabut, RM90 tampal,RM17 ubat. Jom kita tengok ape yang Dr. bekalkan. Berus gigi tu Dr. bagi. Nak suruh aku gosok gigi banyak sikit agaknya. Tak cukup 2 kali sehari kot?

Ni plak isi dalam plastik putih. Kapas ada 4. Masa ni aku dah tukar, tu yang tinggal 3 je. Yang biru tu ponstan. Kalau sakit, boleh makan. tapi aku tak makan pun. Bertahan..bertahan..

So, sape-sape yang duduk area Bangi, Kajang, Putrajaya, boleh la consider datang sini. Highly recommended! Nak buat appointment, boleh call:

Iman Dental Care
32, Tingkat 1, Jalan 7/7B, 
Persiaran Cempaka, Seksyen 7,
43650 Bandar Baru Bangi
Tel: 03-8927 4269
HP: 017-6152 752





No comments: