Tuesday, December 30, 2014

ok ke hari ni?

Ni la soalan yang hari-hari aku dapat.
Ok ke hari ni?
Jawapan aku, akan tetap. OK.
Aku jadi penat nak jawap soalan ni.
Ye, zahirnya, memang Nampak aku ok.
Ape tak ok, boleh makan, minum, tido.
Kira ok la kan tu?
Orang akan bercakap tentang zahir je.
Apa yang kita rasa, batin kita, orang bukan tau pon.
Kalau aku kena tampal muka plastic pon, aku buat.
Kalau ni akan kunci kan mulut-mulut orang yang terlebih insurance dok tanya aku ok ke tak.
Aku tau niat diorang tu baik. Concern.
Tapi kalau dah hari-hari tanya, aku pon naik bosan.
Hati aku, pandai-pandai lah aku nak kena handle.
Kalau bukan aku yang handle, sape la nak tolong handle kan.
Tak sapa tau apa yang sebenarnya aku rasa.
Pada aku, cukup aku sorang yang tau.
Cukup aku yang rasa. Dan rasa tu tak perlu aku kongsikan dengan sape-sape.
Mana mungkin aku pulih dalam waktu yang singkat.
Aku serahkan semua padaNya.
Aku mohon diberi kekuatan jiwa dan hati. Serta beberapa potong doa yang lainnya.
Cukup aku mengadu pada Dia.
Dia je yang boleh bantu aku, yang boleh buat aku kuat macam dulu.
Kalau ada senyum pun, tak bermakna hati tak berduka.
Aku kena bangun, kena kuat untuk semua ni.
Aku ada kerja yang nak kena buat. Tak selamanya aku kena berduka.
Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...




No comments: