Friday, December 26, 2014

kosong

dah hampir seminggu.
tapi aku masih look forward to hear from him.
sedih, cukup buat empangan mata aku pecah tiap kali teringat.
8 tahun 10 bulan. mana mungkin dalam masa tak sampai seminggu ni aku lupa.
macam-macam dah lalui bersama.
dari naik moto, kena hujan, naik ped, sampai milah. semua kitorang lalui sama-sama.
dari takda duit nak makan, share makan ape yang ada, semua dah.
perit kan kalau ingat-ingat balik.
percaturan Allah lebih sempurna. dah Dia kata kunfayakun, maka jadilah.
masih rasa dia ada. dan itu yang aku nak, nak dia sentiasa ada.
aku cuma perlu masa nak adjust semua ni. nak bangun balik.
kali ni jatuh memang terduduk. patah terus. takda tongkat dah nak tolong aku bangun.
aku kena kumpul balik kekuatan untuk bangun.
bape lama aku nak macam ni, aku tak tau.
mungkin makan bulan, mungkin makan tahun.
nak kena buat semua benda sendiri. semua sekali.
takda dah yang akan dengar ape aku merepek. takda dah yang jaga aku masa sakit.
tu semua dah jadi history.
aku masih mengharapkan keajaiban dari Dia.
pulangkan apa yang pernah aku miliki.
ya, aku masih mengharap. tak salah kan nak mengharap?
masih simpan angan-angan. masih ingat janji-janji dulu.
dulu, dia takda kat KL pun, aku tau dia ada.
tapi sekarang, dia betul-betul dah takda.
dah pergi.
tapi aku tak boleh halang kalau dia nak pergi.
cuma satu hari nanti, aku harap dia balik dan tak kan pergi lagi.
pada siapa aku nak hamburkan rasa hati? nak mengadu itu ini?
aku sakit dua tiga hari ni.
makan pun sekadar alas perut. kalau betul-betul lapar.
tido pun sekadar nak hilangkan penat.
aku tak putus doa untuk kami.
semoga panjang jodoh kami.
semoga dia balik dan tak pergi lagi


No comments: