Friday, January 02, 2015

2015?

Dah masuk dua hari, 2015.
Tahun baru. Semangat pun kena baru jugak la kan.
Semangat aku berterbangan kemana-mana.
Belum bertemu jalan pulang.
Malam tadi mimpi. Apakah? 
Nak kata teringat sangat, macam biasa-biasa je on the day.
Ni first time mimpi. After almost two weeks.
Nyata, hati aku masih rapuh, masih belum utuh.
Ruang kosong tu, masih lopong. Masih lapang.
Masih merah, membengkak.
Aku doa luka tu sembuh cepat.
Biarlah kosong macamtu.
Sapa suka sendirian?
Kalau itu takdir aku, siapa aku nak lawan takdir kan?
Untuk tahun baru ni, aku cuma nak happy. Nak sama-sama orang yang aku sayang.
Tak, tak, material tu semua tak penting. Cukup dah apa yang aku ada.
Malah terlebih-lebih pulak rasa.
Kita kena bersyukur, sentiasa.
Dan semua itu bukan milik kita.
Bila-bila masa Dia boleh ambik balik.

No comments: